Welcome to Japan!

6 maart 2016 - Kyōto-shi, Japan

Na maanden voorbereidingen en organiseren voor de projectgroep was het dan eindelijk zo ver, zaterdagochtend om 9 uur begon het avontuur dan echt. Na alles klaar gezet te hebben per peloton kwamen de studenten stuk voor stuk om 11 uur aan bij het verzamelpunt La Place op Schiphol. Met een grote groep mensen die ons uitzwaaide en een fijne reis tegenmoet wensten ging vanaf dat moment de onvergetelijke reis echt van start. We begonnen onze reis met een vlucht van ongeveer 6 uur naar Dubai. Op Dubai kregen de studenten maarliefs drie uur de tijd om de benen te strekken en nog wat te eten na de eerste, toch wel luxe, vlucht. Na deze tussenstop vervolgede we onze reis  met een lange nachtvlucht van 8 uur naar Osaka Kansai Internatioal Airport. Om 16:50 lokale tijd waren we dan daadwerkelijk in Japan! Iedereen was uitgeblust en gebroken door de lange reis maar dat nam het enthousiasme bij aankomst niet weg. Eenmaal op de airport was het nogal lang wachten bij de douane maar ook dat bedierf de pret niet. Nadat de studenten de koffers verzameld hadden en er kennis was gemaakt met de gidsen stapte de gehele groep de bussen in. Alsof het allemaal nog niet lang genoeg reizen was, duurde de busrit naar het restaurant ook nog 90 minuten. Toch was dit zeker de moeite waard. We begonnen de reis met een gezellig diner in een traditioneel restaurant in Kyoto. Om het begin van deze reis goed te vieren hebben we deze dag afgesloten met een Welcome to Japan borrel wanneer de studenten vervolgens lekker zijn gaan slapen.

Inmiddels is het hier nu 07:00uur en zijn de studenten al aan het ontbijten. Om 07:50 zal de eerste dag in Kyoto van start gaan waarbij de groepen verdeeld worden onder een City Tour en een Tea Ceremony.

Met onvergetelijke groet uit Japan,

De projectgroep Studiereis

1. Siebe terband:
    7 maart 2016
    veel plezier op deze interessante maar bovenal ook leerzame en ontspannen business trip.
    beleef Japan, vaak een gesloten land met eeuwenoude tradities (onaantastbaar voor de Japanners) en moderne uitersten (denk aan de shows in Tokyo).
    tot volgende week
    Siebe Terband