Dag 8: Tokio

13 maart 2016

  Dag 8, de laatste echte dag voor de studenten in Japan. Om deze dag zo onvergetelijk mogelijk te maken zijn we net als gister met de studenten Tokio in gegaan. Op eigen gelegenheid vertrokken de pelotons, na het ontbijt, richting het centrum. De eerste stop voor iedereen was Ginza. Hier kregen de studenten de tijd om rond te lopen, eventueel wat te eten en drinken of te winkelen. Na Ginza gingen alle pelotons hun eigen weg. Zo ging het peloton van Maaike bijvoorbeeld naar de fishmarket en het peloton van Mila bijvoorbeeld naar de Tokio Tower. Tot kwart over 5 kregen de studenten de tijd om zelf de stad nog te verkennen. Op die manier konden zijn zelf de ervaring van de grote stad op doen en was er vrije tijd voor eigen belevingen. Kortom, wat ons betreft een mooie afsluiter van een onvergetelijke Studiereis. Om kwart over 5 werd er verzameld in het hotel. Na een groepscheck op paspoorten, koffers, pakken etc. vertrok de bus om kwart voor 6 richting het vliegveld van Tokio. Hier heeft de gehele groep afscheid genomen van de gidsen die ons de hele week enorm geholpen hebben. Na wat foto’s en een warm applaus voor hen was het tijd om door de douane te gaan. Hiermee zat de reis er dan echt bijna op. Om stipt 22:00 uur vertrok het vliegtuig richting Dubai waar wij een tussenlanding hadden. Rond half 9 vertrok het vliegtuig richting Amsterdam waar we op dit moment nog in zitten. Tot straks! Met onvergetelijke groet, De Projectgroep Studiereis